راهكارهاي مناسب براي شستشوي اسكراب هاي پزشكي

۴ بازديد ۰ نظر

 

راهكارهاي مناسب براي شستشوي اسكراب هاي پزشكي

شستشوي اسكراب پزشكي

راهكارهاي مناسب براي شستشوي اسكراب هاي پزشكي

راهكارهاي مناسب براي شستشوي اسكراب هاي پزشكي از جمله مهمترين نكاتي هستند كه ما در اين مقاله سعي داريم بر آن اشاره كنيم. تميز كردن اسكراب هاي جراحي و پزشكي يكي از مهمترين كارهايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. اسكراب‌هاي پزشكي در معرض لكه‌ها و باكتري‌هاي زيادي هستند، بنابراين شستن صحيح آن‌ها به شما و خانواده‌تان كمك مي‌كند تا سالم بمانيد. اين نكات را براي تميز كردن اسكراب هاي پرستاري خود بررسي كنيد تا ظاهري عالي داشته باشيد.

1- اسكراب ها را در آب گرم بشوييد و سركه سفيد را اضافه كنيد

براي شستشوي اسكراب ها در خانه درجه حرارت ماشين لباسشويي را در 90 درجه قرار دهيد. اين دما براي تميز كردن پارچه ها بسيار مناسب مي باشد. براي كمك به تنظيم رنگ اسكراب هاي خود و حفظ حس نرمي پارچه، نصف فنجان سركه سفيد اضافه كنيد.

2- قبل از شستشو، لكه ها را پاك كنيد

اگر با لكه‌هاي سختي مانند پماد، خون يا ساير مايعات بدن مواجه شديد، بهتر است قبل از تميز كردن اسكراب‌هاي پرستاري، اين لكه‌ها را از قبل تميز كنيد، در غير اين صورت ممكن است لكه‌ها به طور كامل از بين نرود.

خون:

يك بطري پراكسيد هيدروژن برداريد. مقدار كمي را مستقيماً روي لكه بماليد و آن را با آب سرد مالش دهيد. در صورت نياز دوباره استفاده كنيد و اسكراب هاي خود را طبق معمول بشوييد.

داروهاي مايع:

برخي از داروها به آنها رنگ اضافه مي‌كنند و ممكن است هر از چند گاهي چند قطره روي اسكراب‌هايتان بريزيد. براي از بين بردن لكه، پارچه را به مدت 1 تا 8 ساعت در يك سفيد كننده مبتني بر اكسيژن و آب سرد خيس كنيد و سپس آن را به طور معمول بشوييد.

مايعات بدن:

براي مواردي مانند استفراغ، ادرار و مدفوع، اين لكه ها را با جوش شيرين، پراكسيد هيدروژن و آب سرد پاك كنيد. جوش شيرين را روي لكه بپاشيد و آن را با يك محلول پراكسيد هيدروژن/آب به نسبت 1:4 اسپري كنيد. با آب سرد بشوييد و طبق معمول بشوييد.

يد:

براي حذف لكه هاي يد از صابون مايع ظرفشويي، سركه سفيد و آب گرم استفاده كنيد. لكه را با يك پارچه خشك پاك كنيد، محلول را دوباره بماليد و تا زماني كه از بين برود لكه را پاك كنيد. سپس اسكراب هاي خود را طبق معمول بشوييد.

نحوه شستشوي اسكراب پزشكي

3- اسكراب هاي پرستاري خود را بلافاصله بعد از كار تميز كنيد

براي جلوگيري از پخش مايعات يا ميكروب‌ها پس از تعويض لباس‌هاي ديگر، سعي كنيد اسكراب‌هاي خود را در اسرع وقت بعد از كار بشوييد يا حداقل آنها را جدا از بقيه لباس‌هاي كثيف خود نگهداري كنيد. اگر به خصوص كثيف هستند، هنگام دست زدن به آنها از دستكش استفاده كنيد.

 

4- هنگام شستشو آنها را به سمت بيرون برگردانيد

درست مانند زماني كه شلوار جين مورد علاقه خود را مي شوييد، چرخاندن اسكراب هايتان به سمت بيرون به جلوگيري از پر شدن و محو شدن پارچه كمك مي كند و پارچه را در شرايط خوبي نگه مي دارد.

 

5- اسكراب ها را با بقيه لباس هايتان نشوييد

بهتر است براي جلوگيري از آلودگي تصادفي اسكراب ها خود را با ساير لباس هاي خود نشوييد.

 

 

6- به طور مرتب از سفيد كننده استفاده نكنيد

ممكن است وسوسه شويد كه از سفيد كننده استفاده كنيد، به خصوص براي شستن يك روپوش آزمايشگاهي، اما توصيه ما به شما اين است كه اين كار حداقل بار انجام دهيد. سفيد كننده مي تواند مي‌تواند دكمه‌ها را زرد كند و آرم‌هاي سفارشي حك شده روي آن‌ها را به مرور زمان محو كند. در حالي كه سفيد كننده هاي مبتني بر اكسيژن براي از بين بردن لكه هاي رنگ مناسب هستند، معمولاً بايد از سفيد كننده هاي معمولي براي اكثر شستشوها اجتناب شود.

7- قبل از خشك كردن لكه ها را بررسي كنيد

قبل از انتقال اسكراب ها به خشك كن، اسكراب هاي خود را براي لكه هاي ماندگار بررسي كنيد. پس از خشك شدن پارچه، پاك كردن اين لكه ها تقريبا غيرممكن مي شود. براي داشتن بيشترين قدرت ضدعفوني، اسكراب ها را حداقل به مدت 30 دقيقه روي حرارت زياد خشك كنيد. اگر خيلي نگران ضدعفوني كردن نيستيد، خشك كردن در پايين ترين حالت بايد كافي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.